My new life - Exploring - Chapter 2

 Jag vred och vände mig i sängen klockan var bara nio på morgonen men jag kunde inte somna om. Speciellt inte när hela mitt rum fyllts med doften av nystekta pannkakor. Min favorit, jag kände att min mage börjat kurra.

Jag reste mig upp ur sängen och tog på mig mina favorit jeans, ett enkelt grått linne och en tunn vit tröja att ha över innan jag gick ner till nedervåningen.

När jag kom ner satt redan hela familjen samlad pappa och Haily satt och serverade sig själva samtidigt som mamma stod och stekte de sista som fanns kvar av smeten.

Jag slog mig ner bredvid Haily som kollade konstigt på mig.

’’Vad är det?’’ frågade jag och höjde på ögonbrynen.

’’Du är vacker’’ sa hon med ett stort leende

Jag kunde inte låta bli att lé.

’’Du med’’ sa jag och kollade kärleksfullt på min lillasyster.

Hon log stort och började sedan att äta sina pannkakor.

’’God morgon älskling’’ sa mamma och pussade mig på pannan samtidigt som hon la ner ett fat med pannkakor täckta med sirap framför mig.

’’Tack mamma’’

Jag gluffsade i mig pannkakorna och det kan inte ha tagit mer än tio minuter innan pannkakorna på min tallrik var slut.

''Oj, du var hungrig'' sa pappa och skrattade.

’’Men det är ju så gott haha!''

Jag reste mig upp och ställde sedan ner min disk i diskmaskinen.

’’Tack för frukosten’’ sa jag innan jag gick ut till hallen för att sätta på mig mina slitna men mycket fina boots.

’’Jag går ut och utforskar lite!’’ skrek jag.

''okej, men kom inte hem så sent'' hörde jag mamma skrika från köket.

 Jag svarade med ett enkelt ''Okej'' och gick sedan iväg.

 

Efter att ha gått runt i staden i ca 1 timme gick jag in på ett litet kafé.

Jag ställde mig i kön och granskade det lilla kafét, det var mysigt.

Jag hörde hur ett par tjejer bakom mig börja fnissa och kände sedan en liten knackning på min rygg.

Jag vände mig om och mötte en lång, blond tjej med mycket smink, skyhöga klackar och en väldigt kort klänning.

’’Ja?’’ sa jag och log.

’’Snygga boots’’ sa hon med en ton jag inte riktigt kunde tyda.

Men jag antog att det var en komplimang.

’’Tack så mycket!’’ sa jag glatt.

’’Det var inte en komplimang loser, det ser ut som något du fått tag i på sopptippen’’

Hon och tjejen bredvid henne började skratta högt.

 

Det högg till i magen. Ingen hade någonsin sagt något så elakt till mig. Jag kände hur mitt leende bleknade.

 Jag vände mig med ett ryck när jag hörde tjejen i kassan fråga vad skulle ha.

’’En kaffe latte och en chokladboll tack.’’ Sa jag och gav tjejen i kassan ett leende.

’’Det blir 5 dollar’’ sa tjejen samtidigt som hon knappade på kassaapparaten.

’’Hoppas du har råd’’ viskade den blonda tjejen bakom mig i mitt öra. Sedan fnittrade de igen.

Jag tog fram en 5 dollars sedel ur min ficka och gav tjejen i kassan den innan jag gick iväg med min bricka.

Jag hittade en ledig plats längst bak i hörnet.

Jag förstod verkligen inte varför den blonda tjejen var så otroligt taskig mot mig. Hon kan omöjligt sett mig förut.

 Jag antar att hon vet att jag är ny här, det märks tydligen på mig. Tänkte jag och kollade ner på mina boots som nu längre inte kändes så fina som när jag satt på mig de imorse.

Jag granskade länge mina boots tills jag hörde någon harkla sig.

Framför mig stod en tjej med långt brunt hår och gröna ögon.

Hon var otroligt vacker.

 

’’Jag gillar de’’ sa hon och log.

’’Bootsen alltså’’ la hon till och log ännu större.

Den här gången lät det som att det var en komplimang men jag vågade inte chansa.

’’Du är inte ironisk eller nåt nu va?’’ sa jag med ett osäkert leende.

’’Nej inte alls, jag stod bakom Alice i kön och hörde vad hon sa till dig. Jag ville bara försäkra mig om att du var okej.’’

 Jag tycker att de är jättefina och originella’’ sa hon med ett leende.

’’Åh, tack så mycket!’’ sa jag och var nu mycket gladare än vad jag nyss vart.

’’kan jag slå mig ner?’’ sa hon och nickade mot den tomma platsen framför mig.

’’Jadå’’ sa jag glatt.

’’Mitt namn är Taylor förresten’’ sa hon och räckte fram sin hand.

’’Carter’’ sa jag och skakade hennes hand vänligt.

’’Alice är en idiot, bry dig inte om henne hon trackar ner på allt och alla, det är helt enkelt den hon är.’’ Sa hon sedan.

’’hm, ja jag antar det. Men Jag förstår bara inte varför hon är så elak mot mig, jag menar hon känner mig inte och det är första gången hon någonsin sett mig.’’

’’Avundsjuka, hon avskyr när någon är vackrare än henne själv och måste då säga något elakt så att personen inte känner sig lika fin längre’’ sa Taylor snabbt.

Jag höll inte med Taylor, jag tror nämligen inte att tjejen som tydligen hette Alice skulle vara avundsjuk på en tjej som mig. Hon tyckte jag var en fattig tjej med fula skor.

Men jag nickade ändå.

’’Så, du är ny här?’’

’’Ja, det märks tydligen’’ sa jag och suckade.

’’Ja, eller jag menar alla känner alla här i Stratford eftersom att det är en sån liten stad, så alla märker när ett nytt ansikte dyker upp. Vart kommer du ifrån?’’

’’Jag har hela mitt liv bott på en bondgård i Texas’’ sa jag och log.

’’Wow, häftigt! Så du har typ haft värsta gården med hästar och grejer?’’ frågade hon imponerat.

’’Ja, exakt haha’’ svarade jag och skrattade till.

 

Vi satt och pratade i timmar och jag lärde känna Taylor riktigt bra. Taylor dansade också, precis som jag. Jag märkte även att Taylor var en tuff tjej med mycket attityd, vilket jag gillar. Hon sa även, jag citerar ’’jag säger alltid vad jag tycker.’’ Vilket betyder att hon står för sina åsikter.

 

Jag kollade klockan och såg att den redan var fem vilket betyder att jag måste hem innan mamma börjar bli orolig.

’’Du, jag är ledsen men jag måste hem nu, klockan är mycket och mamma väntar’’ sa jag och blev genast stressad.

’’Det är lugnt men hey, vi ses?’’ sa hon och hennes ögon fylldes med förhoppning.

’’Självklart! Här har du mitt nummer’’ sa jag och skrev ner mitt nummer på servetten framför mig som jag sedan gav till henne.

’’Hejdå’’ sa jag och gav henne en snabb kram innan sprang iväg hemåt.’’

Precis när jag kom innanför dörren fick jag ett sms från ett okänt nummer

’’Hey! Det är fest hos en kille som går på min skola ikväll ska du med? Det blir kul! /Tay’’

Jag funderade ett tag innan jag skickade iväg ett enkelt ’’Ja :)’’

Det tog inte lång tid innan jag fick ett till sms från Taylor ’’Grymt! Vi träffas ikväll vid Kafét kl 20.00 :)’’

Jag la ner mobilen på hallbordet och stannade sedan upp då tanken slog mig.

Jag ska på fest. Hur ska detta gå? jag har aldrig vart på någon fest förut. Hur skulle jag passa in? Oh herregud jag hade mycket att göra nu innan jag var tvungen att sticka iväg igen.

Jag sparkade av mig skorna och sprang upp till övervåningen.


Okej, det var meningen att kapitlet skulle komma upp före tolvslaget men jag hann inte haha. Men ni får ju ändå ett långt kapitel nu. Hope u like it.

Och glöm inte att kommentera, det tar bara någon minut och det betyder så otroligt mycket för mig att få lite feedback då det blir roligare att skriva.

Peace Out /Angelica

Postat av: Sara

asbraa! love it :D

2012-08-03 @ 01:43:52
Postat av: Malin

Jätte bra! :D

2012-08-03 @ 01:48:23
URL: http://mallanmagnusson.blogg.se
Postat av: malin

awesome, längtar till nästa! :)

2012-08-03 @ 02:42:55
URL: http://maliiinrosberg.blogg.se
Postat av: Elin

Gud så bra du skriver, älskar verkligen din novell, älskade den gamla också :D
Keep on writing :))
Ett + för den fina designen också ;)

2012-08-03 @ 19:36:13
Postat av: Mia

(Y) (Y) (Y)

2012-08-03 @ 21:38:58
Postat av: ella

Jisses. Har redan fastnat för denna och kommer definitivt att följa den till slutet! :)
Du är helt klart grym på att skriva!

2012-08-04 @ 10:40:12
Postat av: ella

jisses du är grym på att skriva!
Har redan fastnat för denna och kommer definitivt att följa den här till sista kapitlet :)

2012-08-04 @ 10:42:37
Postat av: Becka

Bra :)

2012-08-04 @ 12:34:47
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se
Postat av: Nikki

Åh älskar hur du skriver!
Längtar till nästa!!

2012-08-04 @ 12:59:22
Postat av: NOVELLBLOGG!

Jag har precis startat en novellblogg.
Handlar o en tjej som heter Emma. Hon ska börja första året på high school och hamnar i samma gäng som Justin Bieber. Följ henne och skillnaden mellan att bara vara vänner och att vara så festa vid varandra att man inte kan släppa taget. LÄS & KOMMENTERA!

http://thatboyjustin.blogg.se

2012-08-04 @ 14:42:05
URL: http://thatboyjustin.blogg.se
Postat av: Julia

Skitbra! Kommer följa hela! :)

2012-08-04 @ 17:54:27
URL: http://Palorantas.blogg.se
Postat av: Madde

Super bra! :D

2012-08-05 @ 12:20:05
Postat av: Anonym

är inte stratford en gata/område?

2012-08-05 @ 20:41:37
Postat av: Dina

Hej! jättefin blogg och super bra noveller ;)
intresserad av ett länkbyte?:)

2012-08-07 @ 17:49:27
URL: http://dinabieber.blogg.se
Postat av: Michelle :)

kan du inte fortsätta på den andra? DEN VAR SUPERBRA! jag verkligen måååste få höra slutet och allt! snälla..... det är allt jag önskar.

2012-08-08 @ 12:49:27
Postat av: annie

jag håller med michele där uppe! måste veta slutet :)

2012-08-08 @ 12:50:18
Postat av: bäzzan!

hej! din novell är super bra jag har fasnat i den helt:)

2012-08-11 @ 21:08:50
Postat av: emelie

love it!

2012-09-03 @ 18:15:05
Postat av: Hanna

riktigt bra! fortsätt med skrivandet! (Y) JAG ÄR OCKSÅ EN BELIEBER, läs gärna min blogg; dagligtliv.blogg.se ( lite töntigt namn men jag är bara 9.. ) MEN IAF FORTSÄTT SKRIV!

2013-03-28 @ 11:53:16
Postat av: ALICIA BERGLUND

Du är superduktig!

2013-04-30 @ 22:27:22
URL: http://picsbyalicia.blogg.se

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: